Gradence

As long as I live forever, I can see everything🙃

爱伦坡诗选

Alone 

                                            Edgar Allan Poe

From childhood's hour I have not been

As others were; I have not seen

As others saw; I could not bring

My passions from a common spring.

From the same source I have not taken

My sorrow; I could not awaken

My heart to joy at the same tone;

And all I loved, I loved alone.

Then-in my childhood, in the dawn

Of a most stormy life- was drawn

From every depth of good and ill

The mystery which binds me still:

From the torrent, or the fountain,

From the red cliff of the mountain,

From the sun that round me rolled

In its autumn tint of gold,

From the lightning in the sky

As it passed me flying by,

From the thunder and the storm,

And the cloud that took the form

(When the rest of Heaven was blue)

Of a demon in my view.

 

從未在孩提時有經歷

如他人,從未親眼見

如他人;我無法提挈

那來自泉源的熱情。

同樣的泉源,我也未能提取

哀傷;未能醒起

那享受同曲的靈魂;

以及那獨受我愛者。

孩提之時有如辰曦

於暴風之日 - 生命多數時光淹沒

入至深處之良與病。

那奧秘且靜融我:

自那洪流中,或泉內,

自那山的紅色懸崖。

自那焰圓的驕陽,滾我入

其若秋色調之金黃。

自那穹蒼的雷電

飛嘯地擦身而過,

自那奔雷與風暴。

而那雲,其形如

(當天空蔚藍時)

魔鬼,在我眼中。

•‖嘿嘿,好哀啊这次(๑•́ωก̀๑),但我想应该能像孔子所言"哀而不伤"吧(ง ˙ω˙)ว 

•‖背景音乐是我男神坂本龙一的曲子Solitude,也是孤独的意思。

•‖虽然这次的基调很丧气,但这只是艺术的表达方式,将心中的孤独宣泄出来。大家在平常生活中也一定要适当宣泄消极情绪哦,然后让生活回归正轨!!

比心♡^▽^♡

强推【坂本龙一】!!老爷子从年轻的时候就向世界展现了自己的音乐天赋,在此强行安利他的成名作Merry Christmas Mr. Lawrence,以及同名电影(他的银屏处女作),影片中和我另一个男神David Bowie合作,两个都是音乐界的天才(*´╰╯`๓)♬
这部电影讲述了二战时期士兵之间复杂纠葛的情感,很沉重也很感动,尤其结尾北野武的一句话让我哭成孙子(。•́︿•̀。)

附有道链接:
https://xue.youdao.com/bbs/post_detail?id=313787&appsource=dict

评论(3)

热度(144)

  1. 共5人收藏了此图片
只展示最近三个月数据